PD-Automation bliver en del af Picca Automation

18. januar 2022

PD-Automation bliver en del af Picca Automation. Fusionen sker efter længere tids samarbejde i det østjyske. PD-Automation fastholder sine nuværende aktiviteter i Randers under navnet Picca Automation.

Randers-virksomheden, PD-Automation, har siden stiftelsen i 2012 leveret programmering af komplette styresystemer til enkeltstående specialmaskiner, komplekse maskinanlæg og avancerede procesanlæg. Med stor succes har PD- Automation implementeret løsninger hos kunder indenfor flere brancher, heriblandt miljø & energi, pharma, industri og fødevarer.

PD-Automation vil fremover udgøre Piccas femte afdeling i Danmark. Den geografiske placering bliver en stor fordel i samarbejdet med virksomhedens øvrige afdelinger og i den fremtidige rekruttering. Dermed fastholdes alle nuværende aktiviteter i Randers, ligesom de nuværende arbejds- og projekttilgange fortsat vil fungere som hidtil, blot med endnu flere muligheder for service og udvikling.

Fusionen er skabt på et fælles værdisæt med fokus på nærhed og kundetilfredshed som højeste prioritet, hvortil Piccas igangværende udviklingsstrategi i fremtiden skal sikre de dygtigste kompetencer til gavn for kunderne.

Per Danielsen, adm. direktør hos PD-Automation, fortæller: Fusionen med Picca er et naturligt skridt i vores videre udvikling. Vi kender Picca og det har været en vigtig parameter, at vi deler samme værdier i forhold til kundeloyalitet og medarbejdertilfredshed. Vi glæder os over, at vi sammen bliver en endnu stærkere partner for vores kunder, samtidig med at vores medarbejdere sikres de bedste muligheder for udvikling.”

Henrik Jensen, adm. direktør hos Picca, fortæller: ”PD-Automation er kendt i markedet som en kompetent automationspartner og sammen kan vi styrke både kapacitet og kompetencer i vores fremtidige projekter. Vi har længe haft et godt samarbejde og ser store fordele ved at PD-Automation nu bliver en del af Picca. Vi glæder os til at udbygge de eksisterende kunderelationer ved fortsat at levere gode løsninger med endnu flere muligheder.”

De hidtidige ejere hos PD-Automation vil fortsat lede afdelingen i Randers. Piccas afdelinger vil fremover bestå af Søborg, Silkeborg, Troldhede, Thisted og Randers.

Picca Automation:

Henrik Jensen, adm. direktør

E-mail: hje@picca.dk

PD-Automation:

Per Danielsen, adm. direktør

E-mail: pda@pd-Automation.dk

Du skal indtaste et navn
Du skal indtaste en korrekt e-mail adresse
Du skal indtaste en besked

Tak for din mail. Vi vil vende tilbage til dig snarest muligt.

info@picca.dk

Gladsaxevej 382
2860 Søborg

Frichsvej 21